HelpInformatik.COM

Турнір «Міжнародний день БЕЗ Інтернету»

Дата________________

Тема: Турнір «Міжнародний день БЕЗ Інтернету» для учнів 5-го класу

Мета:
- відволікти учнів від комп'ютерів і глобальної мережі хоча б на один день, щоб прожити цей день виключно в «реальному» світі, спілкуватися з іншими людьми винятково «наживо» або присвятити його своєму улюбленому хобі (не пов'язаного з Інтернетом);
- розвивати оригінальність, швидкість мислення, пам'ять, увагу;
- виховувати почуття взаємодопомоги, інтерес до інформатики.

Організація заходу: у заході беруть участь 2 команди по 5 осіб. Гра проводиться між командами учнів 5-А класу.

Обладнання та матеріали: листи із завданнями конкурсів для команд, бланки для журі, аркуші відповідей для журі, нагороди для переможців.

Хід гри

  1. Організаційний момент

Епіграф «Хто володіє інформацією, той керує світом»

Учитель. Доброго дня, дорогі п’ятикласники! Я рада вітати всіх присутніх у цих затишних стінах нашої шкільної бібліотеки. Як відомо, у низці святкових дат є таке свято, як День Інтернету, але не варто обходити увагою і ще один, хоч і вельми незвичайний день - Міжнародний День БЕЗ Інтернету (International Internet-Free Day). Починаючи з 2000 року він відзначається світовим інтернет-співтовариством щорічно в останню неділю січня.

Звичайно, ніхто не заперечує той факт, що інтернет сьогодні - найважливіший джерело інформації і роботи для багатьох людей. Але важливо у всьому знати міру, адже Інтернет - це не все життя. Тим більше, не можна й заперечувати, що «зловживання» ним призводить до таких наслідків як - марна трата часу і шкоди для здоров'я.

На жаль, за останні 15-16 років віртуальне середовище виявилося для багатьох більш комфортним і затишним, ніж реальний світ. А залежність молоді від соціальних мереж у багатьох фахівців і батьків викликає серйозні побоювання.

Тому, виникають запитання:

1. Діти, а чи згодні ви відмовитися від мережі Інтернет всього на один день?

2. Чим ви може замінити ті блага, які надає вам всемогутній Інтернет? Якими справами будете займатись?

3. А як ви будете виконувати домашні завдання, адже не вся інформація до уроків подана у навчальних підручниках? (Відповіді учнів…підемо до бібліотеки).

Це дуже добре, що ви відвідуєте бібліотеки!

Учень 1.

Та як бібліотека, краще «сяду» в Інтернет я …

Заснувала увесь світ,

Тонка павутина,

Не важливо скільки літ,

Старий чи дитина.

Інтернет взяв у полон,

Мов павук той муху,

Забувають геть про сон,

І не чути й духу.

 

Учень 2.

Книги давно відійшли,

Газети, журнали,

Забавку собі знайшли,

Хоч ніч не доспали.

Крутять інтернет усі,

Геть, що заманеться,

Збігла каша, то пусте,

Дитя переб’ється.

 

Учень 3.

Мами, тати, дідусі,

Немов онімілі,

Зависають там усі,

Лайкають щосили.

Там з усього світу бруд,

Як кому живеться,

Зависає геть весь люд,

Може це минеться?

 

Хочеться сподіватися, що все не так погано, як може здатися на перший погляд. В даний час Міжнародний День БЕЗ Інтернету має прихильників у багатьох країнах світу. До речі, в нашій країні в цей день не залишаються осторонь заклади освіти, бібліотеки, які в честь цього свята запрошують до себе в гості! Тому, саме сьогодні  ми і завітали в гості до шкільної бібліотеки, щоб ви краще орієнтувалися і більше знали про те, яка наукова та художня література є в нашій школі, а розповість нам про це наш бібліотекар.

(Виступ бібліотекаря школи).

Дякуємо, _______________________, за таку цікаву і корисну інформацію! Діти, сподіваюся, що після такої розповіді ви ще частіше будете відвідувати нашу бібліотеку.

Учень 1.

Книжки я люблю читати

Й добре знаю, де їх брати.

В нашій школі недалеко

Гарна є бібліотека.

Кожний день сюди ходжу

Й довго-довго тут сиджу.

Сторінки перегортаю,

Із захопленням читаю

Світ фантастики й пригод,

Дружби, вірності, кохання,

Гарний віршик, анекдот,

Думки, сумніви, зітхання, -

Все, що навколо нас є

Перед нами постає.

Учень 2.

Абонемент, читальний зал –

Книжковий храм і центр культури.

Тут затамуєш навіть дух,

Якщо ти ніжної натури.

 

Цей дух незримо окриля,

Підносить нас до неба,

А як зануришся в книжки,

Нічого кращого й не треба.

Учень 3.

Адже, щоб розумним стати

Треба нам побільш читати.

Книжка нас буде учить,

Як на цьому світі жить.

Як крізь бурі і незгоди

Подолати перешкоди.

 

Учень 4.

Як потрібно в дружбі жити,

Сумувати чи радіти?

Книжки всі такі чудові!

І художні, й наукові.

Тож читати не лінуйся,

А по-справжньому готуйся.

 

Учень 5.

Щоб великим вченим стати,

Щоб на весь світ пролунати,

Щоб прийшовши з дискотеки,

Ти пішов в бібліотеку!

 

Учитель. Діти, після такої переконливої розмови я хотіла вас ще раз запитати, а чи згодні ви тепер відмовитися від мережі Інтернет всього на один день?

А для того, щоб з’ясувати за допомогою якого виду інформації ви швидше та якісніше можете повчити домашні завдання, я запрошую вас на гру, під час якої ви продемонструєте не тільки знання пристроїв ПК, але і свої інтелектуальні здібності.

Отже, ми починаємо. Але спочатку я нагадаю правила гри:

  1. За кожну правильну відповідь команда отримує бали. При чому, приймаються лише ті відповіді, які прозвучали після того, як ви підняли руку.
  2. Якщо відповідь неправильна, то відповідати може інша команда і та, яка відповість правильно, отримує бали.
  3. За порушення дисципліни і правил гри команди втрачають бали.

За роботою турніру буде стежити шановне журі.________________________

__________________________________________________________________

Команди, будь ласка, назвіть свої команди та представте нам своїх капітанів.

  1. Основна частина
    І тур. «Анаграми»

У кожному запропонованому слові переставте літери таким чином, щоб вийшло нове слово, пов’язане з інформатикою. Відповідає першою та команда, яка справилася із завданням першою.

Слово

Відповідь

pетюпом’к

комп’ютер

вредайр

драйвер

демон

модем

лайф

файл

ротіном

монітор

атексид

дискета

нирперт

принтер

чесвентір

вінчестер

красен

сканер

локітайб

кілобайт

схеромікма

мікросхема

аниш

шина

п’ямьта

пам’ять

уншваикни

навушники

ІІ тур «Далі, далі, далі…»

Учитель. Зараз я ставитиму запитання спочатку одній команді, потім другій, а ви повинні швидко відповідати. Якщо ви не знаєте відповіді, то повинні сказати: «Далі».

Запитання для першої команди:

  1. Наука про закони, методи та способи накопичення, обробки і передачі інформації. (Інформатика).
  2. Організована послідовність дій. (Алгоритм)
  3. Пристрій введення інформації. (Клавіатура)
  4. Пристрій ведення в комп’ютер даних безпосередньо з аркуша. (Сканер)
  5. Спеціальний індикатор, який вказує позицію на екрані. (Курсор)

 

Запитання для другої команди:

  1. Центральний пристрій комп’ютера. (Процесор, системний блок).
  2. Сукупність даних, записаних на зовнішній носій, що має власне ім’я. (Файл).
  3. Невелика програма, яка може приписувати себе до інших програм. (Вірус).
  4. Що є носієм інформації: клавіатура, мишка, оптичний диск чи принтер? (Оптичний диск).
  5. Значок, на якому треба зробити клік, щоб зберегти документ. (Дискета).

 

ІІІ тур «Склеювання слів»

Учитель. Уявіть, що ви отримали таке завдання: «з’єднайте слова з першого стовпчика зі словами з другого стовпчика так, щоб вийшли нові слова». Ви знаєте, що за допомогою комп’ютера можна вирішувати різні завдання, в тому числі і завдання з обробки текстів, тому перша команда_________ буде виконувати завдання на ПК, а друга команда________ буде виконувати це ж саме завдання на картках. На виконання завдання  у вас є 2 хвилини.

І частина

ІІ частина

Слово

віт

кон

вітрило

диск

азія

дисковод

ком

га

компот

кипа

рило

кипарис

гімн

овод

смуга

сму

пот

балкон

бал

вид

привид

при

рис

гімназія

 

IV тур «Впізнай прислівя»

Учитель. На картках написані завдання. Капітан витягує завдання у ведучого. Команда повинна написати прислів’я, про які йдеться у завданні. Чим більше прислів’їв буде відгадано, тим більше балів отримає команда. Час виконання – 3 хвилини.

Завдання

Відповіді

Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти.

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш.

Кашу маслом не зіпсуєш.

Дарованому комп’ютеру в систему не заглядають.

Дарованому коневі в зуби не заглядають.

Потопаючий за F1 хапається.

Потопаючий за соломинку хапається.

Біт байт береже.

Копійка гривню береже.

Що з Корзини видалено, те пропало.

Що з воза впало, те пропало.

Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.

Вовків боятися – в ліс не ходити.

Всяк Web-дизайнер свій сайт хвалить.

Всяк кулик своє болото хвалить.

V тур «Знайди загадку»

Учитель. Кожна команда повинна знайти 3 загадки на комп’ютерну тематику, друга команда_________ буде виконувати завдання на ПК, а перша команда________ буде виконувати це ж саме завдання за допомогою літератури в бібліотеці. На виконання завдання  у вас є 3 хвилини.

VІ тур «Конкурс капітанів»

Капітанам потрібно розв’язати ребуси.

(Монітор)

(Комп’ютер)

(Дисковод)

(Пам'ять)

 

Члени журі оголошують результати.

Дякую усім вам, діти, за участь у сьогоднішній грі, бажаю вам успіхів у вивченні інформатики та інших предметів.

І хочеться ще раз наголосити, що такі заходи  проходять в різних країнах світу в День БЕЗ Інтернету, а це свідчать про те, що тема з роками набуває все більшої актуальності. Адже організатори цих акцій підкреслюють, що вони не ведуть боротьбу з всесвітньою мережею і не вважають Інтернет чимось поганим. Вони просто хочуть знову звернути увагу людей, і в першу чергу школярів, що і в реальному світі багато всього цікавого і захоплюючого. І що хоча б один день можна провести з рідними і близькими людьми, присвятити його своїм хобі, сходити в бібліотеку чи музей, або навіть просто погуляти в лісі...

Хочеться також подякувати нашим гостям, які прийшли, і які запросили та допомогли провести гру. До побачення!

Дану публікацію підготували для Вас команда сайту HelpInformatik.COM
Клас: 5-й
Автор: Холоша Ірина Леонідівна
Дата створення: 28.01.2017
Переглядів: 2774