Клавіатура. Уведення окремих символів. Заміна мовних режимів.
Інформатика 2 клас
Тема: Клавіатура. Уведення окремих символів. Заміна мовних режимів.
Мете: навчальна: вчити користуватися клавіатурою, уводити окремі символи та змінювати мовні режими.
розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; формувати вміння
швидко орієнтуватися в нестандартних ситуаціях; виховна: виховувати творче ставлення до справи, інтерес до уроків інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання: наочність, програма "RapidTyping".
Хід уроку
І. Організаційний момент .
Дзвенить дзвінок,
Починається урок.
Будемо ми гарно працювати,
Щоб комп’ютер добре знати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
«Розминка»
- Давайте пригадаємо з чого складається комп’ютер.
(монітор, системний блок, клавіатура, мишка)
- А які ще складові частини комп’ютера ви знаєте?
(модем, принтер, сканер, звукова колонка)
- А які з них є пристроями введення інформації?
(миша, клавіатура, сканер)
- Які з них є пристроями виведення інформації?
(монітор, принтер)
Робота парами.
Учням пропонується наступна задача.
«Хто де живе?»
Жираф, крокодил і бегемот жили в різних будиночках.
Жираф жив не в синьому і не в червоному будиночку.
Крокодил жив не в червоному і не в помаранчевому будиночку.
Питання:
- Здогадайся, в яких будиночках жили звірі?
Відповідь: Жираф - в помаранчевому; крокодил – у синьому; бегемот - у червоному.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
- Ми знаємо з вами пристрої, з яких складається комп'ютер. Навчилися працювати з мишею. Сьогодні ми відпрацюємо навички роботи з клавіатурою та ознайомимося із двома клавішами, які допомагатимуть вам в роботі з клавіатурою. Тема нашого уроку: « Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Учитель. Клавіатура належить до пристроїв введення інформації в системний блок. За її допомогою можна вводити тексти, віддавати команди і переміщувати курсор екраном монітора.
Тому дуже важливо навчитися вправно нею користуватися. Ось такий вигляд може мати клавіатура.
Сьогодні поговоримо про групи клавіш, що позначені зеленим і синім кольорами.
Клавіші, позначені зеленим кольором, вводять цифри та літери.
Клавіші, позначені синім кольором, - це клавіші керування. Роздивіться уважно групу клавіш зеленого кольору. Що ви побачили?
Щоб навчитися змінювати мовні режими потрібно натискати на клавіатурі одночасно дві клавіші: Shift+Ait. Їх можна натискати з правого або лівого боку клавіатури. Мова введення буде з кожним натисканням змінюватися на наступну в списку.
А ось ця довга клавіша називається ПРОБІЛ.
Вона потрібна для того, щоб залишити проміжок між словами в тексті.
До речі, оскільки вона така довга, то її зручно натискати великими пальцями обох рук.
Справа від клавіші пропуск розташовані чотири клавіші зі стрілками. Це
клавіші руху курсора.
А ще сьогодні ви дізнаєтеся, як можна вводити великі літери. Для цього використовують чарівну клавішу Shift.
Щоб ввести велику літеру, треба спочатку натиснути і тримати клавішу Shift. Потім натиснути й одразу відпустити клавішу з потрібною літерою, і після цього відпустити Shift.
Якщо натиснути клавішу з цифрою, тримаючи при цьому натиснутою клавішу Shift, то на екрані відобразиться розділовий знак або спеціальний символ. Наприклад, якщо ви натиснете Shift + 1, то отримаєш знак оклику “!”.
Ось ми і ознайомились з клавіатурою, а зараз давайте попрацюємо з картками.
2. Робота із картками.
Учні із допомогою вчителя працюють з картками. Додаток 1
3. Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись!
Руки вгору, руки в боки,
І зроби 4 кроки.
Вище руки підніміть,
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз
За роботу! Все гаразд!
ІV. Засвоєння нових знань
- Повторення правил техніки безпеки. Гра «Світлофор»
Учитель. Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Світлофор».
Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону:
(картки покладені ще до початку уроку перед кожним з учнів)
- - Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку. (Так)
- - Верхній одяг, щоб не заважав, можна покласти на комп’ютерний стіл або системний блок. (Ні)
- - Якщо ти не встиг доїсти бутерброд – не хвилюйся: просто поклади його за монітор, а в кінці уроку дожуєш. (Ні)
- - У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно
- натискувати клавіші. (Так)
- - Якщо з комп’ютером сталось щось неладне, чи він просто перестав працювати – потрібно посмикати за задній шнур, або разок добряче стукнути системний блок. (Ні)
- - Якщо хочеш, щоб урок був цікавим – дотримуйся тиші та виконуй вимоги вчителя. (Так)
- Робота за комп’ютером
Сьогодні ми будемо вчитися працювати з програмою " RapidTyping".
Поки одна частина учнів працюватиме біля комп’ютерів, решта буде виконувати завдання на картках.
- Практична робота учнів з картками
Завдання на картках
Розфарбуй по цифрам необхідним кольором картинку. Додаток 2.
- Релаксація
Вправи для очей.
- закрий очі, міцно стисни повіки, відкрий очі. Повтори 5 раз.
- подивися прямо перед собою 2-3 секунди, переведи погляд на кінчик носа на 3-5 секунд. Повтори 6 раз.
V. Підбиття підсумків уроку
Учням пропонується відповісти на наступні запитання:
- Що ми сьогодні вивчали на уроці?
- Що цікавого дізналися?
- Що найбільше запам'яталось?
Дану публікацію підготували для Вас команда сайту HelpInformatik.COM
Клас: 2-й
Автор: Серебряк Юлія Борисівна
Дата створення: 03.02.2018
Переглядів: 4419